De toekomst is dakloos Ford

Ford
Vergroot foto
Door: BV 11-06-2002
Ford ziet, naast een positieve beïnvloeding van het imago, ook geld in de commercialisering van een compacte cabrio. Ford opteerde voor een roadster op basis van de Ka. De tweezitter vertoont, naast enkele duidelijke designkenmerken, ook onderhuids een grote gelijkenis met Fords vertegenwoordiging in het A-segment.

Het idee van de StreetKa dateert van 2000. Ford stelde het model toen voor als concept car op het Autosalon van Turijn. De productieversie werd het jaar daarop aangekondigd op het Autosalon van Genève. Begin 2003 zal het model bij Pininfarina van de montageband lopen. Intussen is popzangeres Kylie Minogue één van de weinigen die de roadster in z’n definitieve gedaante kunnen bewonderen. Ford sponsort immer de laatste Europese tournee van de Australische schone. Zo willen ze de StreetKa een ‘cool’ imago aanmeten én meteen een belangrijke -maar voor conventionele reclamevormen ongevoelige- doelgroep bereiken.

Geef commentaar
comments by Disqus