Autosalon van Genève 2003 Peugeot

Peugeot
Bekijk 3 foto's
Door: BV 03-03-2003
De 307CC werd eerder voorgesteld als concept car en nu stelt Peugeot de definitieve productieversie voor. Net als bij de 206CC wijzigde er nauwelijks ietsij De elegante verschijning van de 206CC, en het verkoopssucces, werkte inspirerend op de ontwerpers van PSA. Die zijn erin geslaagd om ook van de 307 een elegante Coupé-Cabrioversie te maken, ondanks het eerder ongunstige -naar een monovolume neigende- concept. Net als bij de 206CC krijgt deze 307 een metalen wegklapdak. Met drie onderdelen in plaats van twee want bij het wegklappen onder het kofferdeksel maakt de achterruit zich van de achterpartij met de C-stijlen los om de kofferruimte te maximaliseren. Het hele omvormingsproces gebeurt electrohydraulisch en neemt slechts 25sec in beslag. Het ontwerp is 9cm lager en 14cm langer dan de saloon. Het aanbod zal bestaan uit 2 2-liter benzinemotoren met een vermogen van onderscheidenlijk 100 en 130kW.

Om de lancering van een nieuwe motorversie voor de Peugeot 807, nl. de 3.0l V6, wat meer in het daglicht te stellen bouwde Peugeot een exemplaar om tot de Grand Tourisme concept. Die heeft een 5cm verlaagd onderstel, 18-duims lichtmetaal, aluminium dakrails, agressiever gestileerde koplampen en een specifiek interieur. Dat baadt in het licht dankzij het volledig in glas uitgevoerde dak en krijgt naast een specifieke beige bekleding ook een state-of-the-art entertainmentinstallatie met DVD-speler en twee 13-duims LCD-schermen (ingebouwd in de rug van de voorzetels).

De Hoggar is Peugeot’s interpretatie van een moderne, krachtige tweepersoons buggy. Die wordt aangedreven door twee benzinemotoren, één vooraan en één achteraan met een gecombineerd vermogen van 360pk en een trekkracht van 800Nm. De wagen is geheel open en smalle in de lengterichting geplaatste paneeltjes, die net als volwaardige vleugeldeuren naar boven toe openen, vervangen de traditionele portieren. Dankzij de lichtgewicht structuur plaatst de wagen slechts 1.300kg op de weegschaal. Het interieur is sober en functioneel met aluminium en leder als overheersende materialen. Het meest opvallende feature aan het instrumentenbord zijn de dubbele toerentellers, één voor elke motor. Daarnaast is er nog een centraal aanraakscherm waarop de overige informatie aangeduid wordt.

Geef commentaar
comments by Disqus