Het is gedaan met de BMW i8

​Het is ermee gedaan: de BMW i8 is niet meer. Na amper zes jaar en 20.500 stuk, is de stekkerhybride sportwagen niet meer leverbaar. Het laatste exemplaar liep deze week in Leipzig van de band.

Naar artikel
16-06-2020

Eindoordeel: BMW i8 is flop

​BMW trekt straks de stekker uit de BMW i8. De plug-in-hybride sportauto was dan net geen zes jaar in productie. De teller zal uiteindelijk niet veel verder tikken dan 20.000 stuks.

Naar artikel
13-12-2019

Ultimate Sophisto is zwanenzang voor BMW...

​BMW heeft een speciale uitvoering bedacht voor z'n de i3 en i8. Aan de buitenkant combineren die een zwarte of donkergrijze lak met koperen accenten en er is ook een specifiek interieur.

Naar artikel
04-09-2019

BMW i8 devalueert als gek

​BMW presenteerde de i8 voor het eerst op het Autosalon van Frankfurt in 2013. De concept stond al twee jaar eerder op dezelfde beurs. Het was en is een exoot. Het model pakt niet alleen uit met een plug-in-hybride...

Naar artikel
11-07-2019

BMW i8 Roadster is eerste dakloze safety...

Afgelopen weekend streek het Formule E-circus neer in Monaco. De raceformule met bizar ogende auto’s en met meer deelnemers (automerken profileren zich graag ‘groen’) dan kijkers, was toe aan een nieuwe safety car.

Naar artikel
13-05-2019

Brandende BMW i8? Steek hem in container...

​De BMW i8 is een stekkerhybride. Dat betekent dat hij niet alleen een verbrandingsmotor aan boord heeft, maar ook een accu en een elektromotor. Werken de twee samen dan...

Naar artikel
26-03-2019

Echt goud in lak speciale BMW i3 en BMW...

​Schitterend en exclusief. Dat is het minste dat je kan zeggen van een lak waarin snippers 24 karaats goud zit verwerkt.

Naar artikel
04-07-2018

Waarom de BMW i8 Roadster een valse luch...

​De woorden ‘sober’ en ‘eenvoud’ kwamen naar alle waarschijnlijkheid niet voor in de designbriefing voor de BMW i8, die nu al vier jaar op de markt is. Het waren wellicht eerder woorden als opvallend, apart, hoogtechnologisch die...

Naar artikel
17-05-2018

BMW i8 Roadster

Goedkoper is de BMW i8 er als Roadster niet op geworden. Minstens € 166.600 kost hij.

Naar test
03-05-2018

Dat werd tijd: BMW i8 Roadster

​BMW introduceert de i8 Roadster. En ja, dat werd nu toch echt eens tijd. De eerste keer dat de Duitsers een dakloze telg van de i8 lieten zien was ​op het Autosalon van Bejing in… 2012. Nu pas staat de productieversie te blinken...

Naar artikel
29-11-2017

Productie BMW staat stil

Een ontbrekend onderdeel dwingt BMW om zijn productie in de belangrijke fabriek van Leipzig deels te staken. In die plant worden de 1- en 2-reeks net als de i3 en i8 gebouwd. Een woordvoerder van de autofabrikant bevestigde gister...

Naar artikel
29-05-2017

BMW i8 Roadster is er in 2018

​Het is al vier jaar geleden dat BMW een dakloze versie van de i8 toonde op het Autosalon van Peking. Dat BMW een i8 roadster overweegt, hoeft dus geen betoog. Toch laat de i8 Roadster lang op zich wachten.

Naar artikel
16-10-2016

Is dit de eerste blik op de BMW i5?

Je kan er donder op zeggen dat BMW z’n huidige gamma met slechts 2 i-modellen (een i3 en i8) niet zo zal laten. Tussen de twee hoort nog ten minste één ander model te zitten. Voorlopig, want als het concept aanslaat zal ook in die...

Naar artikel
04-10-2016

Zo sterk is een BMW i8 niet

​Gisteren figureerde op de Auto55.be-pagina’s nog e​en BMW i3 die aan een stevige aanrijding met een Cadillac opvallend weinig schade overhield. Met dank aan z’n met carbon versterkte composietstructuur....

Naar artikel
26-02-2016

BMW i8 wordt rood

De ​BMW i8 is ’s werelds best verkopende hybride sportwagen. Maar omdat hybride sportwagens niet aan de bomen groeien is dat voorlopig nog een holle uitspraak. Bovendien ​vinden we het eerder een GT dan een echte sportauto, maar l...

Naar artikel
12-02-2016