5 auto's die beter verdienden in 2017

Kijk doorheen de autogeschiedenis en je komt tot de onvermijdelijke conclusie dat er in het beste geval een losse relatie is tussen de inherente kwaliteit van een auto en z’n populariteit. Al te vaak worden uitstekende vierwielers...

Naar artikel
31-12-2017

C'est fini voor de hydraulische ophangin...

​Ruim 60 jaar was de hydraulische ophanging van Citroën hét toonbeeld van comfort. Reëel comfort, dat nog wordt bepaald door de filtering van onvolmaaktheden in het wegdek. Geen modern comfort, dat vaak verwart wordt met uitrustin...

Naar artikel
06-06-2017

Citroën C5 sterft langzame dood

​Al sinds de Xantia, en nog veel meer met de twee daarop volgende generaties van C5, vaart Citroën een meer behouden koers met z’n ruime berline voor het M2-segment. Een koers die het merk makkelijker verteerbaar moest maken voor...

Naar artikel
21-05-2016

Deze Chinees was ooit een Citroën C5

​Je kijkt naar de Aeolus A9. Het nieuwe topmodel van de Chinese autobouwer Dongfeng, die gebruik maakt van het platform van de Citroën C5.

Naar artikel
14-03-2016

Vaarwel hydropneumatische ophanging

​Citroën en hydropneumatische ophanging, dat is zoals Parijs en de Eiffeltoren, onmiskenbaar met elkaar verbonden Maar nu zeggen de Fransen voorgoed vaarwel aan de voor hen zo typerende techniek. De huidige C5 is dus de laatste Ci...

Naar artikel
07-07-2015

Nieuwe Citroën C5 in de maak, mogelijk s...

Peugeot heeft ​de 508, Citroën de C5. En van die laatste is er nu een nieuwe lichting in de maak. Zoals steeds beloven de Fransen creativiteit, technologische innovatie en comfort, al is het nog niet duidelijk of er nog sprake is...

Naar artikel
05-01-2015

Citroën C5 stoerder als CrossTourer

Citroën kan het niet meer aanzien dat concurrenten als de Opel Insignia, de VW Passat of de Peugeot 508 RXH orders binnenkrijgen voor avontuurlijk aangeklede modellen, terwijl het merk één groot inherent voordeel heeft als het op...

Naar artikel
18-02-2014