De eerste Golf Cabrio, een lang leven va...
Een Golf cabrio van de eerste generatie zie je nog wel eens rijden.
Naar artikelEen Golf cabrio van de eerste generatie zie je nog wel eens rijden.
Naar artikelNog tot begin maart kan de Golf Cabrio besteld worden, de laatste exemplaren zullen namelijk in mei 2016 van de band rollen. De open Golf moet in de VW-fabriek in Osnabrück plaats maken voor de nieuwe Tiguan.
Naar artikelDe Golf GTI Cabrio gaat 2016 in met enkele aanpassingen. Details kun je wel zeggen. Een andere bumper, sierlijst rond de grille en honingraatmotief voor die grille zijn de grootste aanpassingen.
Naar artikelVolkswagen heeft de Golf Cabriolet opgefrist. Een beetje, want het gaat vooral om nieuwe bumpers aan de buitenzijde en om een ander stuur aan de binnenkant.
Naar artikelTerwijl de carrière van de Volkswagen EOS met rasse schreden het einde nadert - hij wordt niet vervangen - moderniseert het bedrijf al even de enige dakloze auto die binnenkort overblijft in de nochtans omvangrijke catalogus van...
Naar artikelDe VW Golf wordt al jaren als referentie beschouwd binnen het C-segment. Maar dat het model op zo'n succes zou uitdraaien had echter niemand kunnen voorspellen. Dus nemen we een kleine duik in het verleden en halen we de feiten no...
Naar artikelDaar waar de eerste Golf het nog 9 jaar kon uitzingen werd de zesde generatie al na 4 jaar de laan uit gestuurd. Dat er 'maar' 2,85 miljoen exemplaren verkocht werden, is dus niet zo verwonderlijk.
Naar artikelEen nieuwe wind raasde door het Volkswagen-concern. Hoofdontwerper Harmut Warkuß ijverde voor een heldere, eenvoudige tekentaal die resulteerde in een bijna tijdloze lijn voor modellen als de Passat, Bora en uiteraard de Golf.
Naar artikelMet de derde generatie Golf wilde VW vooral op veilig spelen. Letterlijk dan, want de nieuwe koetswerkstructuur was crashbestendiger dan ooit en een jaar na de lancering werd het eerste duo plofkussens aan boord gebracht.
Naar artikelNa het succes van de eerste reeks leek het de VW-bonzen niet meer dan logisch om de Golf verder te laten evolueren. Generatie twee kreeg een 7,5cm langere wielbasis en een spoorbreedte die vooraan met 2,3cm en achteraan met 5cm w...
Naar artikelDe allereerste Golf was van de hand van grootmeester Giorgetto Giugiaro en rolde in maart 1974 van de productielijn ter vervanging van de immer populaire Kever.
Naar artikel