5 rotslechte auto's van grote namen (Deel 2)

Je kan ervan uitgaan dat een merk steevast ofwel middelmatige, of net zeer goede auto's produceert. Maar zelfs merken die doorgaans goed presteren gaan af en toe uit de bocht. Omdat ze iets geks proberen, omdat ze op de centen zitten of uit plat opportunisme. En het is niet altijd een klein merk dat zich (en z'n klanten) voor schut zet. Hier zijn (nog) 5 slechte auto's van bekende automerken.

Opel GT

In 2007 introduceerde Opel de GT. Een echte open sportwagen. Maar het was een verklede Pontiac Solstice, oorspronkelijk gemaakt voor de budgetgeoriënteerde Amerikaanse markt. En dat merkte je aan alles. Het bochtengedrag was bedenkelijk, de afwerking beneden peil en de materiaalkeuze intriest.

Rover CityRover

In 2003 zat Rover al in erg slechte papieren, maar het wou toch een nieuw stadsmodel op de markt brengen. Het koos dan maar voor een verklede Tata Indica. En dat was dramatisch. Die voldeed op geen enkel vlak aan de Europese normen. Geluidisolatie, wegligging, assemblage, uitrusting, afwerking… het liet allemaal te wensen over.

Nissan Micra C+C

Op het hoogtepunt van de coupé-cabriolet-hype neemt Nissan de Micra onder handen, kweekt het er een gezwel van een koffer aan en monteert het een stalen klapdak. Het resultaat was duur, lelijk en was net zo slap als een overjaarse komkommer.

Chrysler PT Cruiser Convertible

Er zijn liefhebbers met hopen voor de Chrysler PT Cruiser. En het is niet moeilijk om te zien waarom. Z’n retrodesign is best karaktervol. Maar de Cabrio pakte uit met een vaste rolbeugel op een ogenblik dat dat al lang passé was. Het chassis was gewoonweg te slap om hem achterwege te kunnen laten. Bovendien bleek de vorm het niet goed te doen als cabriolet. Het is een onvoorstelbaar tochthol.

Geef commentaar
comments by Disqus