Deze 10 elektrische auto's rijden het verst

De achillespees van elektrische auto’s is hun actieradius. Veel potentiële kopers haken of omdat ze vrezen dat een e-auto niet inzetbaar is voor dagelijks gebruik. Elke dag heen en weer naar het werk zou moeten lukken, maar kan hij ook een spontane uitstap in weekend aan zonder dat je een tussenstop voor het opladen moet inplannen? Een overzicht van de nieuwste elektrische auto’s die volgens het boekje het verst geraken:

Tesla Model S

Vermogen: 320 – 700 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 3,0 – 5,8 sec // Topsnelheid: 225 – 250 km/h // Elektrisch bereik: 420 tot 560 kilometer

Lees meer

Tesla Model X

Vermogen: 524 – 772 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 3,4 – 5,0 sec // Topsnelheid: 250 km/h // Elektrisch bereik: 450 tot 470 kilometer

Lees meer

BMW i3

Vermogen: 170 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 7,2 – 7,9 sec // Topsnelheid: 150 km/h // Elektrisch bereik :170 tot 190 kilometer (Vanaf juli 2016 met nieuw accupakket: 170 PS • 7,3 sec • 150 km/h • 300 kilometer)

Lees meer

Nissan Leaf

Vermogen: 109 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 11,5 sec // Topsnelheid: 144 km/h // Elektrisch bereik: 199 tot 250 kilometer

Lees meer

Renault Zoe

Vermogen: 88 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 13,5 sec // Topsnelheid: 135 km/h // Elektrisch bereik : 240 kilometer

Lees meer

Kia Soul EV

Vermogen: 110 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 11,2 sec // Topsnelheid: 145 km/h // Elektrisch bereik : 212 kilometer

Lees meer

Mercedes B-Klasse Electric Drive

Vermogen: 179 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 7,9 sec // Topsnelheid: 160 km/h // Elektrisch bereik: 200 kilometer

Lees meer

VW e-Golf

Vermogen: 115 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 10,4 sec // Topsnelheid: 140 km/h // Elektrisch bereik : 190 kilometer

Lees meer

Citroën Berlingo Electric

Vermogen: 67 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 18,7 sec // Topsnelheid: 110 km/h // Elektrisch bereik : 170 kilometer

Renault Kangoo Z.E.

Vermogen: 60 pk // Acceleratie 0-100 km/u: 20,3 sec // Topsnelheid: 130 km/h // Elektrisch bereik : 170 kilometer

Geef commentaar
comments by Disqus