Waarom heeft BMW geen terreinbreak?

Vergroot foto
Door: BV 03-02-2021

Een stoere, wat hoger op poten staande break, is een aardig alternatief voor een crossover. En het zijn vooral de Duitsers die in dat concept lijken te geloven. Volkswagen heeft een Passat Alltrack, Audi heeft een A4 en A6 Allroad en Mercedes heeft een E-Klasse All-terrain, waarmee die merken alvast hun reputatie van alle niche in te vullen eer aandoen. En ook van de nieuwe C-Klasse die binnenkort wordt voorgesteld zou nu een All-terrain op de planning staan. 

Beperkte investering

In recente tijden, waarin de kost voor een automerk om een ander setje bumpers en wat beschermlijsten te ontwikkelen, erg klein is geworden, lijkt het een voor de hand liggende productvariant. En toch is er een Duits merk met een premium geurtje dat die niche negeert: BMW.

Een BMW 5 met xDrive

De techniek voor zo’n verhoogde break heeft BMW in elk geval in huis. Je kan een 5-Serie immers gewoon krijgen met vierwielaandrijving (die heet xDrive) bij BMW. Een ander setje veren en dempers, moet er snel onder gevezen zijn, niet?

De photoshoppers van het Russische Kolesa vragen zich ook af waarom BMW de stap niet zet. Is het om z’n succesvolle lijn SUVs te beschermen? Hebben andere merken niet aangetoond dat de twee naast elkaar kunnen bestaan? Bij Kolesa hebben ze er in elk geval niet op gewacht en alvast even uitgewerkt hoe zo’n ‘5’ eruit ziet als hij enkele centimeters wordt opgekrikt en er wat stoere stijlelementen op worden geïntroduceerd. Misschien zorgt het wel voor inspiratie bij het merk zelf.

Geef commentaar
comments by Disqus