Land Rover Discovery V (2017) 2.0Sd4 & 3.0 Td6 Inleiding

Bekijk 82 foto's
Door: BV 08-05-2017

De Land Rover Disovery staat inmiddels al meer dan een kwarteeuw in de catalogus. Een vaste waarde dus. En een product dat fans voor het leven maakt, door erg polyvalent te zijn, maar dat op geen enkel moment onder mensen hun neus te willen wrijven. Understated, not underrated, zouden de Britten zeggen. Vier generaties lang was hij in staat om tot aan de buitenspiegels in de modder te ploeteren en een carwashbeurt later z’n passagiers af te zetten voor een gala-avond bij één of andere opera. En nu is er generatie vijf. Die zal alweer slimmer de hindernissen te lijf gaan. En door ruimer en lichter te worden, bewijst hij evenmin ongevoelig te zijn voor de stromingen van deze tijd. En dan is er nog het nieuwe uiterlijk, waarover straks meer.

Aanbod

We houden eerst even het gamma tegen het licht. Daarin vinden we zowaar viercilindermotoren. Uit de Ingenium-reeks van Jaguar-Land Rover. Een tweeliter diesel met 180 of 240pk. De goedkoopste kost € 51.700. Een achttrapsautomaat is daar al bij inbegrepen. Een roerstok voor de versnellingsbak bestaat niet meer. De prijs is vergelijkbaar met die van de uittredende generatie, maar daar kreeg je wel 2 cilinders meer voor je geld. Wil je die hier (met 211 of 258pk) dan ben je minimaal € 60.200 kwijt. Benzine en 6 cilinders kan ook. Een 3-liter met compressor wekt 340pk op en kost ook minstens € 60.200. Wij proeven hier van de krachtigste diesels, met 4 en 6 zuigers aan de krukas.

Geef commentaar
comments by Disqus