Na 40 jaar VW GTI-treffen niet welkom in...
Al 40 jaar gaat in Oostenrijks het grootste GTI-treffen ter wereld door, maar het mag niet meer.
Naar artikelAl 40 jaar gaat in Oostenrijks het grootste GTI-treffen ter wereld door, maar het mag niet meer.
Naar artikelAls het om de Golf GTI gaat, kan je gerust van een saga spreken. Eén die al ruwweg 40 jaar duurt.
Naar artikelEr was al wel eens een snelle hatchback voor Volkswagen de Golf GTI uitvond, maar het was de compacte Duitser die van de hot hatch een begrip maakte.
Naar artikelHet GTI-treffen in het Oostenrijkse Wörthersee nadert met rasse schreden. Daar hebben we al een speciale Audi en niet één maar twee Skoda’s voor achter de kiezen gekregen. Maar geen GTI-treffen is compleet zonder dé GTI der GTI’s...
Naar artikelDe VW Golf wordt al jaren als referentie beschouwd binnen het C-segment. Maar dat het model op zo'n succes zou uitdraaien had echter niemand kunnen voorspellen. Dus nemen we een kleine duik in het verleden en halen we de feiten no...
Naar artikelDe Golf VII is naar eigen zeggen tot 100kg lichter dan zijn voorganger. Dat heet meegaan met de trends, al is dat natuurlijk niet zonder reden. Maar hij biedt ook meer binnenruimte dan ooit en draagt tal van nieuwe veiligheidssnu...
Naar artikelEen nieuwe wind raasde door het Volkswagen-concern. Hoofdontwerper Harmut Warkuß ijverde voor een heldere, eenvoudige tekentaal die resulteerde in een bijna tijdloze lijn voor modellen als de Passat, Bora en uiteraard de Golf.
Naar artikelMet de derde generatie Golf wilde VW vooral op veilig spelen. Letterlijk dan, want de nieuwe koetswerkstructuur was crashbestendiger dan ooit en een jaar na de lancering werd het eerste duo plofkussens aan boord gebracht.
Naar artikelNa het succes van de eerste reeks leek het de VW-bonzen niet meer dan logisch om de Golf verder te laten evolueren. Generatie twee kreeg een 7,5cm langere wielbasis en een spoorbreedte die vooraan met 2,3cm en achteraan met 5cm w...
Naar artikelDe allereerste Golf was van de hand van grootmeester Giorgetto Giugiaro en rolde in maart 1974 van de productielijn ter vervanging van de immer populaire Kever.
Naar artikel