Halloweengrap van BMW komt als een boomerang terug

Vergroot foto
Door: BV 02-11-2019

Het zijn dikbetaalde marketeers die ervoor moeten zorgen dat een automerk zo vaak mogelijk onder de aandacht komt. Liefst door er zo weinig mogelijk centen aan uit te geven. Even origineel en humoristisch uit de hoek komen op Twitter is een goede manier om dat voor elkaar te krijgen. En als je dan ook nog even de draak kan steken met één van de concurrenten, is dat helemaal mooi meegenomen.

Twitteroorlog

BMW Amerika tweette een foto van een Mercedes E-Klasse die grotendeels onder een cover verstopt zit waarop de BMW M5 te zien is met de melding dat “nu elke auto zich kan verkleden als z’n favoriete superheld”. Samen met de traditionele ‘Happy Halloween” ging dat niet alleen naar de wereld, maar ook naar de collega’s van Mercedes USA. Die moesten echter niet te lang denken over een antwoord.

Mercedes-Benz tweette in geen tijd terug “Dat is een eng costuum!” En ze gingen verder met “Vooral die radiatorgrille…”. Het merk met de Ster verwijst ermee naar de controverse die bij liefhebbers van BMW heerst over de vormgeving van de grille bij recente producten. Die is namelijk nogal groot.

Kritiek op BMW-design

Het begon allemaal bij de introductie van de BMW X7. Vervolgens kwam de facelift van de 7-Reeks. En op het Autosalon van Frankfurt toonde BMW deze concept voor de 4-Serie. De stijlafdeling van het Duitse bedrijf vond nodig om z’n stilistische keuzes openlijk te verdedigen en nu lijkt het erop dat op z’n minst de productieversies van de M-modellen in de 3- en 4-reeks een op die concept gebaseerde grille krijgen.

Op twitter zijn de reacties grotendeels eensluidend. De teneur is dat BMW zich toch maar mooi heeft verbrand aan z’n poging om met Mercedes de draak te steken. In Stuttgart hebben ze de aanval uit München dus netjes gepareerd.

Geef commentaar
comments by Disqus