Autosalon van Brussel 2006 Volkswagen

Volkswagen
Bekijk 2 foto's
Door: BV 29-12-2005
VW heeft de retro-Beetle nog eens afgestoft. Wat scherpere kantjes, nieuwe kleuren en gewijzigde bumpers moeten de Cabrio door het tweede deel van z’n productcyclus helpen. De EOS is helemaal nieuw. De Coupé-Cabriolet wordt gebouwd op de bodemplaat van de Passat. Net als gedoodverfde concurrent Opel Astra TwinTop bestaat de dakconstructie uit drie metalen panelen die in open toestand onder het kofferdeksel gestockeerd worden. Het dynamisch gelijnde koetswerk meet 4,41m in de lengte, 1,79m in de breedte en is 1,44m hoog. Er komen vier benzinemotoren. Die zullen 115, 150, 200 en 250pk sterk zijn. De dieselliefhebbers krijgen de keuze uit drie oliestokers; viercilinders met een vermogen van 140 en 170pk en een 250pk sterke zescilinder.

De kleine Polo krijgt er met de Polo GTI een gepeperd broertje bij. Onder de kap van de kleine krachtpatser zit een 1.8l grote viercilinder benzinemoto. Die turbokrachtbron levert 150pk en 200Nm. Daarmee sprint de nieuwbakken GTI naar 100km/u in 8,2 tellen en hoort een topsnelheid van 216km/u tot de mogelijkheden. Belangrijk motorisch nieuws is er ook voor de Golf. Onder de kap van de GTD-versie vinden we een 2.0TDI die dankzij piëzo-injectoren 170 paarden telt. Even veel vermogen puurt VW uit de 1.4l benzinekrachtbron van de GT, dankzij het innovatieve gebruik van zowel een turbo als een compressor. Bovenaan het Golf-aanbod wordt de nieuwe R32 de kers op de taart. Tussen de voorwielen zit een 3.2l zescilinder die 250pk levert. De middenklasser wordt erdoor in ten minste 6,2 seconden naar 100km/u gestuwd.

Geef commentaar
comments by Disqus