Op
het vorige salon in Detroit, intussen alweer zo goed als een jaar geleden,
stelde Jaguar het F-Type prototype voor. Het publiek reageerde laaiend
enthousiast op deze kleine XK8, waardoor Jaguar’s beslissing om de wagen
ook effectief in productie te nemen niet geheel als een verassing komt. De
eerste tekeningen van het productiemodel laten al enkele verschillen met
het prototype zien. Een nog spitsere snuit met dito lichtblokken, een
hertekende achterkant en zijspiegels die weer op de vertrouwde plaats
staan (in plaats van bovenaan de A-stijl bij het prototype) zijn de meest
in het oog springende. De achterzijde krijgt wat BMW Z8 allures, met lange
smalle lichten.
Het zal nog minstens 3 jaar duren voor de F-Type in de showrooms staat te pronken. Jaguar boert tegenwoordig zo goed dat de ontwikkelingsafdeling de vraag naar nieuwe modellen en versies (15 tegen 2004) niet meer bij kan houden.
Het zal nog minstens 3 jaar duren voor de F-Type in de showrooms staat te pronken. Jaguar boert tegenwoordig zo goed dat de ontwikkelingsafdeling de vraag naar nieuwe modellen en versies (15 tegen 2004) niet meer bij kan houden.