Isuzu D-Max 1.9D Double Cab Rijgedrag

Bekijk 39 foto's
Door: BV 01-09-2018

Een nieuwe diesel, we zegden het al. Met 1,9l inhoud is het één van de kleinste in z’n segment, al zou je dat aan z’n vermogen van 160pk en trekkracht van 360Nm niet zeggen. Bovendien voldoet de centrale aan de Euro6-emissienormen en dat zonder AdBlue. Z’n voorganger had nog 2,5l inhoud en woog 60kg meer.

Eén en ander draagt bij tot meer efficiëntie en een lager verbruik. In combinatie met een erg traditioneel aanvoelende zestrapsautomaat (die correct schakelt, maar niet van de snelste is) en 4WD, levert dat een verbruiksgemiddelde van 7,8l/100km. Over een lang snelwegtraject, wat niet meteen de geprefereerde biotoop van de D-MAX is, bleef testverbruik net onder 10l. Dat was niet zo lang geleden nog ondenkbaar.

Agrarisch kantje

Het weggedrag heeft een onmiskenbaar agrarische kant. De stuurbekrachtiging is flink ontdubbeld en de soepele voorophanging wordt gecombineerd met een starre as over bladveren achteraan. Een keuze die robuustheid, prijs en terreineigenschappen voor comfort stelt. Je moet al heel wat van het laadvermogen van een ton gebruiken, wil je de achtertrein wat milder maken.


Geef commentaar
comments by Disqus