Porsche 911 Turbo S MY2020 Conclusie

Bekijk 24 foto's
Door: BV 09-07-2020

Wil je het gaspedaal een trap van jewelste geven, dan zorg je maar beter dat niets mis is met je sluitspier. Naar 100 in 2,7 seconden. Dat is waanzinnig snel. Nog indrukwekkender, en het grootste verschil met de 911 Turbo van weleer, is het feit dat deze auto tegelijk vertrouwen schept, voorspelbaar blijft en aan de andere kant van het spectrum ook zonder moeite een slentertempo aanhoudt. Daar wordt nogal wat elektronica voor ingezet. Dat is oké want er is anders toch geen mens met de reflexen om dat in bedwang te houden.

Niet goedkoop, maar dat is geen probleem

Ik zal niet klagen over de prijs, het verbruik of het optiebeleid. Dat zijn criteria bij de aankoop van een Golfje of zo. Niet bij één van de snelste auto’s ter wereld. Waar ik echter wel stilaan bedenkingen bij maak, is bij de trend om design en snufjes voorrang te geven op duurzaamheid en materiaalkeuze. Ik krijg de indruk dat het vroeger beter in mekaar zat en het karakter authentieker was.

Wat de 911 Turbo S nog steeds als geen ander combineert, is de prestaties van een (super)sportwagen en een dagelijkse bruikbaarheid. De kofferruimte is redelijk, het comfort bij tijdens zelfs erg groot en hij heeft een uitstekende reputatie voor betrouwbaarheid. Een Lamborghini Huracan gebruiken om elke dag mee naar (je eigen) bedrijf te pendelen kan in theorie, maar zou in de praktijk wel eens kunnen tegenvallen.

Geef commentaar
comments by Disqus