Porsche 911 Turbo S MY2020 Interieur

Bekijk 24 foto's
Door: BV 09-07-2020

Samen met wat bescheiden extra’s (zoals een systeem dat de vooras kan optillen voor het geval je over grote oneffenheden moet rijden), komt de prijs van deze test-Turbo-S op iets meer dan 243.000 euro. Bij die prijs zit niets extra voor de zetels want adaptieve Sport Plus-stoelen zijn standaard. En… ik ben er niet helemaal van in de wolken. Ze houden je netjes genoeg op je plaats. Tijdens wat langere ritten vind ik ze echter te hard.

Het mocht wat soberder

Omdat ik deze rubriek met de kritiek begon, ga ik nog maar even door. Ik heb wel wat te zeggen over de standaarduitrusting, bijvoorbeeld. Een Porsche Chronopakket (met de secondenteller bij de voorruit) en een draaiknopje voor de selectie van het rijprogramma aan het stuur zijn allebei standaard. Toevallig twee zaken die deze auteur absoluut niet nuttig vindt. Het is minder handig dan het lijkt (zo moet je voor die draaiknop aan het stuur toch weer je hand van het stuur halen wil je hem verzetten) en het maakt het allemaal nogal… druk. Een persoonlijke voorkeur. Erger is misschien wel het feit dat de materiaalkeuze zelfs in deze prijsklasse niet langer ongenaakbaar is. Er is toch iets te veel plastic en het leder is ook ooit beter geweest.

Raket voor dagelijks gebruik

De 911 staat te boek als een praktische sportwagen. Helemaal terecht. Het is wel zo dat je ondanks de forse toename in afmetingen de afgelopen decennia nog altijd weinig kan aanvangen met de achterbank. Het is er ‘oké’ voor kinderen, en liefst niet al te lang. Maar je kan er wel flink wat extra bagage kwijt. En in de neus is ook opvallend veel koffer. Op papier is het 132l - de helft van wat een stadsauto te bieden heeft. Omdat het perfect rechthoekig en diep is, kan je er best veel spullen in kwijt. Ik pas er zelfs volledig in.

Een 911 overtuigt altijd weer met z’n unieke sfeer. Porsche maakte van dansen op de slappe koord, gespannen tussen traditie en innovatie, een heuse kunst. En het is ook ditmaal weer gelukt. Met een groot infotainmentscherm en tal van snufjes (ook al gaat het zelfs hier soms de mist in met eenvoudige dingen zoals muziek van je smartphone streamen), voelt het onmiskenbaar modern aan. Maar omdat je diep in de koets zit, dicht tegen de voorruit en het digitale display voor je neus wordt gescheiden door een analoge toerenteller, ja, blijft het allemaal nog net genoeg oer-911. Gelukkig.

Geef commentaar
comments by Disqus