Audi RS6 Avant Interieur

Audi RS6 Avant
Bekijk 34 foto's
Door: AUTO55 12-04-2013

Aan de binnenkant komen de sportieve genen maar matig tot uiting. Want hoewel elk exemplaar met sportstoelen, twee welgevormde zetels achterin (een echte achterbank kost extra), sportpedalen, blinkende inlegstukken en RS6-badges wordt geleverd om z'n identiteit kenbaar te maken, blijft het een volstrekt zakelijke bedoening aan boord van dit praktisch ingestelde monster. En da's niet zo verwonderlijk als je de rest van het gamma bekijkt. Getuigt wel van een sportieve inborst: het dikke maar compacte, in geperforeerd leder gehuld sportstuur. Een prettig in de hand liggend kleinood bovendien.

De hoofdsteunen zijn in de RS-sportzetels geïntegreerd. Ze bieden voldoende zijdelingse steun en je kan ze desgewenst met zwart of zilverkleurig valconaleder laten overtrekken. Elektrisch regelbare comfortzetels met geheugenfunctie vergen nog een bijkomende fincanciële inspanning, en voor de stoelen vooraan heeft men in Ingolstadt ook een ventilatie- en massagefunctie in de aanbieding. Als kers op de taart voorziet Quattro GmbH een personalisatieprogramma waarbij rood voor het draadwerk en de veiligheidsgordels niet wordt geschuwd.

Net als in de A6 kijk je uit op een uit de kluiten gewassen, uitschuifbaar centraal display voor verschillende doeleinden en schuilt er een klein digitaal scherm tussen de tellers. Met informatie van de boordcomputer, de selectiemenu's van het infotainmentsysteem en de te volgen navigatie. Verbinden met de buitenwereld doe je uiteraard zonder problemen vanuit deze Audi, op meer dan één manier, en andere aardigheden zoals een optioneel head-up-display dragen bij aan z'n positionering op de markt.

De constructeur behoudt z'n titel van meester-afwerker en laat ook onze lener uitblinken inzake afwerking en gebruikte materialen. Koeienhuid en alcantara voor de zittingen behoren tot de RS6-standaarduitrusting, net als navigatie en een automatische klimaatregeling in 4 zones. Voor de RS-reeks wordt bij deze de schakelindicator geïntroduceerd, ook weer om benzine te doen besparen. Dat is de bedoeling althans.

Geef commentaar
comments by Disqus