Porsche 911 Turbo S MY2020 Inleiding

Bekijk 24 foto's
Door: BV 09-07-2020

Toen Porsche in 1975 de eerste Porsche Turbo introduceerde, was het auto waarvan je het in je broek deed. Die eerste generatie kwam niet verder dan 260pk. Tegenwoordig zijn er hot hatches met flink wat meer vermogen. Toen was het echter heel wat. En vooral, die turbo werkte met de precisie van een voorhamer. Je had maar beter bliksemsnelle reflexen.

Porsche 911 Turbo S getest

De Turbo is sindsdien altijd de topper uit het aanbod gebleven. En ja, tegenwoordig heeft elke 911 een turbo, maar er is nog altijd maar één versie waar het een hoofdletter verdient. Of liever… twee. Auto55.be serveert hier de resultaten van de Turbo S. Er komt wellicht nog een versie zonder ’S’, maar bij publicatie is die nog niet voorgesteld. Porsche wil eerst iedereen de kans geven om het duurste exemplaar te kopen.

Bij de achterwielen zit een 3,7l boxercentrale die zo maar eventjes 650pk sterk is. Toch al bijna het dubbele van wat de instapversie in het 911-gamma (de Carrera) met z’n 385pk belooft. Gelukkig maar want z’n vanafprijs van dik 223.000 euro is dat ook (een Carrera is er vanaf ruwweg 108.000). Voor een vergelijkbare prijs heb je ook een Lamborghini Huracan of een Ferrari F8 Tributo.


Geef commentaar
comments by Disqus