Honda CR-V 2.2 i-CTDi Interieur

Honda CR-V 2.2 i-CTDi
Bekijk 8 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
De ommezwaai die de CR-V kenmerkt aan de buitenkant, wordt je ook in het interieur gewaar. Meteen bij het instappen valt op dat de zitpositie -voor dit wagentype- opvallend laag is. De berlines van het merk onderscheiden zich ook nog steeds met die eigenschap. In dit geval is het uitgesproken positief, omdat de toegang geheel moeiteloos verloopt. Toegegeven, de meeste constructeurs van SUV's hebben dit item als aandachtspunt in het lastenboek staan, maar de CR-V gaat net iets verder. Het zitmeubilair is comfortabel en voorzien van voldoende maar zeker geen riante hoeveelheden zijdelingse steun. De boordplank achter het in het oog springende stuurwiel is overzichtelijk en over de afleesbaarheid valt geen slecht woord te verzinnen. Over de gebruikte materialen hebben we minder lof. De plastics waaruit het dashboard werd vervaardigd, ogen goedkoper dan het prijskaartje rechtvaardigt. De drang naar originaliteit pakt soms positief (het design van de handrem) en soms negatief (de handgrepen voor de portieren) uit.

De achterbank biedt zonder twijfel voldoende ruimte voor drie volwassenen. Hun zithouding is comfortabel, al zoek je -omwille van de vlakke vormgeving van de bank- best houvast in de bochten. Voet- en beenruimte vormen geen probleem en een 40:20:40 verstelbare (en neerklapbare) rugleuning optimaliseert het comfort. We noteren een minpunt voor de constructie waarbij de middelste driepuntsgordel achteraan uit het dak komt vanwege onpraktisch en voorbijgestreefd.

Gelukkig is het zowat het enige onpraktische element. Het valt wel op dat Honda de originele middenconsole met het opklapbare dienblad van de eerste generatie weer inruilt voor een conventionele middentunnel. Anderzijds is aan de kofferbak veel aandacht besteed. Het laadvolume bedraagt niet alleen een zeer respectabele 527l, de koffer is voortaan indeelbaar. Een extra legplank zorgt voor een horizontale verdeling in twee niveaus. Op die manier wordt de capaciteit gevoelig verhoogd. Die legplank kan in vloer verzonken worden voor het transport van grotere ladingen. Op dat ogenblik kan de bank ook 40:60 (inclusief de zitting) neergelegd worden.

Geef commentaar
comments by Disqus