5 verrassingen in de nieuwe BMW 7-Reeks

In september onthult BMW z’n nieuwe vlaggenschip. Uiterlijk lijkt dat een evolutie te zijn van de huidige Siebener, maar hij zal ook verrassen. Dit zijn alvast vijf blikvangers van de aanstormende nieuwe top-BMW.

Remote parking

Auto’s kunnen al zelf parkeren, maar je moet er nog steeds inzitten en een beperkt aantal handelingen doen. De nieuwe 7-Reeks zal zich echter helemaal autonoom kunnen parkeren. Je hoeft er niet eens in te zitten. De sleutel dient als afstandsbediening.

Carbon Core

Net als bij de i-modellen krijgt de nieuwe 7 erg veel met carbon versterkte kunststof aan boord. Hij wordt daardoor 130kg lichter, een pak stijver en zal een ideale gewichtsverdeling van 50/50 kunnen voorleggen.

Nieuwe zescilinders

Ook de 7 ontkomt niet aan downsizing. En daar horen nieuwe zescilindermotoren bij. We mikken onder meer op een diesel met drie turbo’s en een plugin-hybride. Maar details zijn er nog niet.

Even wuiven

BMW omarmt eindelijk het touch screen. Maar dat wisten we al. Het iDrive infotainmentsysteem innoveert echter nog op een andere manier. Het zal nu ook enkele handgebaren herkennen. Zo zal je een inkomende oproep die je niet wil ontvangen letterlijk weg kunnen wuiven.

Luchtophanging standaard

Elke BMW 7-Reeks zal standaard over een luchtophanging met gestuurde dempers beschikken. En er is nog een aardigheidje op het vlak van het chassis. BMW Dynamic Drive moet ervoor zorgen dat de limousine zelfs in snel genomen bochten nauwelijks overhelt.

Geef commentaar
comments by Disqus