Mercedes-Benz SLK 200 BlueEfficiency Interieur

Mercedes-Benz SLK 200 BlueEfficiency
Bekijk 51 foto's
Door: REDACTIE 17-05-2011

Het interieur oogt meteen vertrouwd Mercedes-Benz met tal van bedieningsorganen die op exact dezelfde plaats staan als bij de luxeberlines van het merk. Vrij veel chroom en enkele accenten als het onderaan afgeplatte sportstuurwiel staan in voor een sportieve noot. De beide sportzetels bieden uitstekend steun, maar voor wie wat groter is uitgevallen stelt zich al vlug het probleem dat de combinatiemogelijkheden tussen zitlengte-instelling en regeling van de hellingshoek van de rugleuning beperkt worden. Dat komt omdat het interieur toch vrij krap uitvalt en er achter de zetels absoluut geen plaats meer rest. Dat brengt ons ook bij de bergruimten in het interieur die te beperkt uitvallen. Een jas moet onvermijdelijk naar de koffer verdwijnen, wat de dagelijkse bruikbaarheid beknot. De tassen in de portieren vallen veel te ondiep uit om veel praktische waarde te hebben.

Onze testwagen was uitgerust met een zeer verzorgde tweekleurige Nappa-lederen interieuraankleding in mokka en hazelnootbruin, een bijzonder fraai ogend effect, wat tot onze verbazing niet extra duur moest betaald worden. Een nieuwe optie die we in de nabije toekomst wel vaker zullen mogen verwachten bij de premium merken is het analoge klokje - liefst nog van een vermaard uurwerkmerk. Mercedes-Benz drijft het hier nog zover niet, maar rekent toch al 224 euro extra aan voor het mooi centraal onder een kapje bovenin het dashboard gemonteerde exemplaar. Ander extra's op onze testwagen waren de warme luchtsjaal (airscarf - 418 euro), zetelverwarming (326 euro), een Sound System van Harman Kardon (714 euro), het COMAND systeem met Google en media-interface voor Apple-fans en andere (2.250 + 224 euro) en sierelementen in zwart essenhout à 604 euro.

Bij de minpuntjes noemen we de kunststof zonnekleppen, die goedkoop en hard aanvoelen, terwijl ze ook nog lawaaierig zijn doordat ze met een knal dichtklappen. Voor verbetering vatbaar is ook het kunststof windscherm, dat zich erg onpraktisch laat verwijderen en monteren. Het panoramische dak zorgt nogal voor wat opwarming in het interieur en de airco blijkt daar niet altijd even alert op te reageren.

Geef commentaar
comments by Disqus