BMW 320d Efficient Dynamics Interieur

BMW 320d Efficient Dynamics
Bekijk 23 foto's
Door: BV 23-03-2012

Het is na de onlangs vernieuwde 1-reeks nu ook de beurt aan de 3 om de boordplank van de grotere broers over te erven. Dat is op zich goed nieuws, want het vereenvoudigde iDrive en het magistrale Black Panel - dat bijzonder elegant analoge en digitale informatie op de wijzerplaat combineert - zijn familiestukken om te koesteren. De puntjes worden verder gewoon wat op de i gezet, verwacht dus ook binnenin geen revolutie.

Instappen is in deze verlaagde EfficientDynamics Edition anderzijds geen lachtertje, rugpatiënten wees bij deze gewaarschuwd. Als je er dan toch in geslaagd bent achter het stuur te kruipen, vergeef je de BMW al gauw het gekunsteld geklauter. Neem nu de royale steun voor de linkervoet, de haast traploos instelbare zitwonders, het pedaal dat op de vloer is gemonteerd en de quasi perfecte hoek die je rechterarm maakt van de armsteun naar de korte, accuraat schakelende pook: Een BMW blijft het leukst van op de bestuurdersstoel, en dat is ook in deze 3 niet anders. Je apprecieert de superieure rijhouding vaak pas echt in dergelijke details, als ze naar boven komen wanneer ze je in andere auto's het leven zuur maken. Tegenover generatie vijf wordt het nu ook achteraan relatief ruim. Voor kinderen was er sowieso al geen probleem; we durven al eens een volwassene op de achterbank te zetten nu.

In de koffer van de vierdeurs past 480 liter; best correct voor een sedan. Binnenin kan de bergruimte worden vergroot middels het opbergpakket, dat op zich deel uitmaakt van het Comfort Pack Plus (€ 3.275). Daar zitten dan ook wat andere "levensnoodzakelijke" attributen in, zoals neerklapbare achterzetels, een regen- en lichtsensor, een snelheidsregelaar en klimaatregeling. Zaken die eigenlijk niet optioneel horen te zijn in dit segment met andere woorden. De standaard 3 kan overigens opgeleukt worden in drie lijnen: Sport, Modern en Luxury. Die kosten allemaal evenveel (€ 1.275) en bevatten specifieke designelementen aan de binnen- én buitenkant. Voor het knappe zadelbruine leder komt er nog eens € 1.850 bij. En ga zo maar een tijdje door.

Geef commentaar
comments by Disqus