Honda CR-Z Inleiding

Honda CR-Z
Bekijk 38 foto's
Door: AUTO55 05-04-2013

De CR-Z is een geval apart. Gelanceerd in 2010 weerspiegelt hij de moderne interpretatie van de bijna cultgeworden CRX. Het soort auto dat in de tijd van foute kapsels voornamelijk rond de kerktoren en in de buurt van locale kermissen werd gesignaleerd. Maar het karretje heeft wel een bepaalde reputatie kunnen opbouwen en kon scheuren als een tijger(tje). Dat er ooit een soort van opvolger uit het nest zou ontwaken, was slechts een kwestie van jaren.

Van de CRX erfde de CR-Z of Compact Renaissance Zero het wigvormige exterieurontwerp. Voeg daarbij enkele futuristische (interieur)elementen en een hybride aandrijflijn, en je hebt gegarandeerd een winnaar te pakken. In theorie. De praktijk leert ons echter dat de CR-Z het tijdens zijn drie eerste levensjaren redelijk te verduren kreeg, niet in het minst omwille van z'n relatief magere vermogensontwikkeling. Maar daar denkt Honda nu de oplossing voor te hebben gevonden. Meer paarden dus. En een facelift om er kracht bij te zetten.

Hij is in slechts één enkele uitvoering beschikbaar, met een vaste trim voor het interieur en een ingebouwd navigatiesysteem als enige optie in een verder lege lijst. Je betaalt er € 1.390 voor, bovenop de € 26.990 tellende vraagprijs. Onze testauto is GPS-vrij, maar zit er verder wel warmpjes bij.

Geef commentaar
comments by Disqus