Citroën Jumpy Multispace 2.0 HDi 163pk Aut. Interieur

Citroën Jumpy Multispace 2.0 HDi 163pk Aut.
Bekijk 35 foto's
Door: AUTO55 29-04-2013

Het laadvak slikt 957l tot 2.523l, toch al redelijk wat. De ruimte laat zich in de eerste plaats uitbreiden met de derde zitrij naar voren gekanteld en de rugleuning neergeklapt. Hetzelfde truukje kan je vervolgens toepassen op de tweede zitbank. Op beide rijen is de rugsteun in twee delen neerklapbaar, en tegen betaling blijft de rechterstoel op de tweede linie in de fabriek achter voor een vlottere instap naar achter. Maar dan enkel in de hoogste uitrustingsgraad. In de breedte heb je 1,60m ter beschikking, in de lengte is dat 2,56m.

Het stuurwiel, dat alvast meer rechtop mocht worden geplaatst, is zowel in de hoogte als in de diepte verstelbaar, maar net niet voldoende om van een ideale rijhouding te kunnen spreken. Met onze 1m80 in de bestuurdersstoel zitten we ofwel te ver van het draaituig, ofwel kort genoeg maar dan met beenruimte te kort. Bovendien laat het ontbreken van een degelijke voetsteun - een metalen plaatje kan helpen - ons in een staat van ontevredenheid achter. Voorin is er, in tegenstelling tot achterin, ook helemaal geen plaats zat, en we slagen er zelfs meermaals in om met de rechterknie in aanraking te komen met de plastic behuizing van de versnellingspook.

Bekerhouders zitten achteraan in de zijpanelen ingewerkt, en in de centrale rugsteunen. Er zijn ook uitsparingen in de schuifdeuren en netjes op de achterzijde van de stoelen voorzien. Maar daar blijft het zowat bij. Het interieur laat zich ook eerder als 'stoffig' omschrijven en zowel de afwerkingsgraad als materiaalkeuze voor de boordpanelen is ingesteld op ruwe werkmannen. Zoals in de utiliaire Jumpy dus.

In de prijs begrepen zitten een derde zetelrij met individuele plaatsen, getinte ruiten, een onafhankelijke airco achterin en een radio met CD-speler. Geïntegreerde navigatie is optioneel (€ 968), net als een reservewiel, waar de Fransen bijna € 50 voor vragen. Wie op de GPS vertrouwt houdt overigens best rekening met de trage werking ervan. De rest van de optielijst wordt ingenomen door een snelheidsregelaar en -begrenzer, automatisch flapperende ruitenwissers vooraan en zelfoplichtende koplampen.

Geef commentaar
comments by Disqus