Bentley Continental GTC V8 Conclusie

Bentley Continental GTC V8
Bekijk 22 foto's
Door: BV 01-07-2013

De in 2003 gelanceerde Continental, waarvan we in 2012 de tweede - visueel erg gelijkaardige - generatie op het bord kregen, is de meest succesvolle Bentley uit de geschiedenis. Op tien jaar tijd werden er ruim 50.000 stuks van verkocht. Maar dat betekent niet dat het model zonder gebreken was. Met de gigantische W12 aan boord weegt de creatie zoveel als een dinosaurus, verandert hij even moeilijk van richting en slurpt hij net zo meedogenloos kostbaar vocht. De V8 - die een 4,0l met twee turbo's gebruikt om 507pk en 660Nm op te wekken - moet beter doen en mag als nieuwe instapversie nog steeds uitpakken met prestaties die verre van kinderachtig zijn. De sprint kan in 5,0 seconden en de top bedraagt 301km/u. Remmen en van richting veranderen gaat ook in deze dakloze versie beter dan ooit tevoren, maar dat betekent niet dat de Continental nu aanvoelt als een veertje. 2,5 ton kan je niet wegcijferen.

Met een vanafprijs van € 187.508 kan Bentley zich nauwelijks veroorloven om dit een instapmodel te noemen. De Continental GTC is dan ook niet uitgekleed - de accenten werden elders gelegd. Je ziet dat zowel binnen- als buiten aan details. Het is echter belangrijker om aan te stippen dat de personaliseringsmogelijkheden net zo uitgebreid zijn en er op vlak van materiaalkeuze en kwaliteit geen concessies werden gedaan. Meer beeld is er in de fotospecial.

Geef commentaar
comments by Disqus