VW Golf VII Variant 2.0 TDI Conclusie

VW Golf VII Variant 2.0 TDI
Bekijk 17 foto's
Door: BV 29-07-2013

Volkswagen breidt het gamma van de Golf gestaag uit. De jongste toevoeging is de Variant. Een modelvariant die bestaat sinds de derde generatie en waarvan er inmiddels 1,8 miljoen over de toonbank gingen. Vooral in West Europa is het model populair en VW verwacht geen wijzigingen voor deze nieuwe uitvoering. Die is overigens weer een stuk ruimer dan voorheen. Achter de kofferopening van meer dan een meter breedte past nu minimaal 605l en maximaal 1.620l bagage. En dat is niet het enige pro-argument. In die tabel kan je immers ook nog steeds de afwerking en materiaalkeuze bijschrijven. En dan is er nog de zaak van de veiligheidsuitrusting, die mede dankzij de neusradar (waardoor de Golf zelf de remmen kan bedienen als een aanrijding dreigt) die in ons land standaard is.

Toch is de Golf Variant geen product zonder minpunten. Met een vanafprijs van € 22.030 (voor een diesel) is deze nieuweling de duurste uit z'n segment. En dat terwijl versies tot 122pk het moeten stellen met een inferieure achteras die ten opzichte van de vorige generatie een duidelijke stap achteruit is. Je kan dus probleemloos stellen dat de duurste break uit de middenklasse, technisch één van de minst geavanceerde is. Een bedenkelijke keuze van VW, die evenwel niet speelt bij de 150pk sterke editie die we hier aan de tand voelden. Die pakt naast een multilink-achtertrein zelfs nog uit met gestuurde dempers, wat een bijzonder gesofisticeerd en comfortabel veergedrag oplevert. Een gebrek aan stuurgevoel en een grote afhankelijkheid van elektronische rijhulpmiddelen levert een steriel rijgevoel op, dus je hart gaat er niet sneller van slaan. Maar koersvast is het allemaal des te meer. Voor meer foto's verwijzen we je zoals naar de Auto55.be gallery.

Geef commentaar
comments by Disqus