SsangYong Rexton 2.2 Diesel Veiligheid

Bekijk 23 foto's
Door: BV 25-11-2017

Nog een rubriek waarin de ambitieuze Koreaanse SUV-specialist weinig of niets laat liggen. De standaarduitrusting gaat andermaal verder dan z’n prijskaartje doet vermoeden. Natuurlijk heeft hij bandendrukcontrole, ABS, zes airbags en Isofix bevestigingspunten op de achterste zitplaatsen. En bandendrukcontrole. Allemaal verplicht, overigens.

Niets op aan te merken

SsangYong had het er perfect bij kunnen laten. Dan hadden we geen reden tot klagen gehad. Maar dat deden ze niet. Een afdaalhulp en vertrekhulp zorgen ervoor dat je een steile helling op- en af geraakt. Er is een automatisch noodremsysteem, er is waarschuwing tegen een frontale aanrijding, er is verkeersborddetectie en er is een rijstrookassistent die van z’n oren maakt wanneer je onvrijwillig (zonder de richtingaanwijzer te gebruiken) over de lijn gaat. Akoord, het mist allemaal wat subtiliteit, maar het is er wel. Wellicht mikt het bedrijf op een topscore bij de EuroNCAP, want het zijn allemaal dingetjes waar de crashtestorganisatie tegenwoordig wild van is.

Stijg je één uitrustingsniveau, dan doet de Rexton er nog een schepje bovenop. Je krijgt dan nog een knieairbag voor de bestuurder en zijdelingse airbags voor de achterbank extra. We blijven daardoor eigenlijk met slechts één wens zitten: dat de stabiliteitscontrole ook zou ingrijpen bij een instabiele aanhanger. Aan een trekhaak hier mag immers minstens 2,7 ton.

Geef commentaar
comments by Disqus