Jaguar XE P250 Interieur

Bekijk 25 foto's
Door: BV 04-05-2019

Het grootste nieuws zit in de XE om de bestuurder heen. Boordelektronica. De XE voelde daar al van bij het begin verouderd aan. Ze moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. De jongste tijd werd echter een hoop geïnvesteerd in die technologie. Het siert dat de Britten niet meteen de race om het grootste scherm inzetten, maar dat er wordt nagedacht over een handige, meer behouden opstelling.

Weg is de draaiknop voor de automaat

De rol voor de schermen vooraan (tot maximaal 3) is minder prominent, maar net zo ingrijpend. Een benchmark is het systeem niet. Daarvoor is het wat te traag en te omslachtig. Maar eens je je weg erin vindt, apprecieer je wat Jaguar deed. Vooral het scherm achter het bedieningspaneel van de klimaatregeling (voor het eerst geïntroduceerd op de Range Rover Velar) blijft overtuigen met z’n fijne integratie.

Voorts ook nog anders: de draaiknop voor de bediening van de automaat is verdwenen. Er zit nu een meer conventionele selectiehendel. Er waren blijkbaar mensen die zo’n draaiknop niet aangenaam vonden. Tja.

Al het overige blijft zoals het was. In het kort: je zit nog steeds ingekapseld naast een relatief hoge middentunnel en het plaatsaanbod is correct zonder meer. Ruim is hij echt niet te noemen.

Geef commentaar
comments by Disqus