Bentley Continental GTC 4.0 V8 Conclusie

Bekijk 18 foto's
Door: BV 26-10-2020

Herkenbaar in een oogopslag, maar toch helemaal nieuw. Aan de buitenzijde heeft het designteam van Bentley alvast gedaan wat het moest doen. Het introduceerde met de amandelvormige staartlichten zelfs een stijlelement dat straks op elk model van het merk een must wordt.

Knap maar krap

Aan de binnenzijde legt de nieuwe generatie de lat weer hoger op vlak van afwerking en materiaalkeuze. De zin voor details grenst aan het onwaarschijnlijke. Dat geldt niet voor het plaatsaanbod, wat meteen de belangrijkste bedenking is bij de Continental GT Convertible. De koffer is met 235l niet gewoon klein. Het is té klein voor dit type voertuig. En hoewel hij van kop tot staart toch al een aardige 4,85 meter meet, mag je niet vergeten dat het hier om een 2+2 gaat. Dit is geen volwaardige vierzitter.

Het weggedrag is een heuse verademing. De prestaties zijn indrukwekkend, ja. Het verbruik is alles in beschouwing genomen eerder matig (voor dit type voertuig). Toch is het vooral het stuurgedrag dat zich opwerpt als een verademing. De weegschaal wijst nog steeds 2,2 ton aan, maar deze versie met achtcilinder voelt niet langer log aan. Z’n voorganger hapte de bochten wel weg, maar het leek ‘m nooit te smaken. Nu vindt de Continental ze best lekker.

Geef commentaar
comments by Disqus