Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid Conclusie

Bekijk 20 foto's
Door: BV 07-11-2020

Willen of niet, in de toekomst zal je toch de aankoop van een stekkerhybride moeten overwegen. Hopelijk heb je een stopcontact. Renault maakt vaart met de introductie van elektrificatie. Dit jaar wordt het geïntroduceerd op drie van z’n populairste modellen: de Clio (niet oplaadbaar), de Captur en de Megane Grandtour. Het merk heeft daarmee één van de breedste gamma’s.

De nieuwe Captur (zie een test van de Captur TCe 130 hier) is een flinke verbetering ten aanzien van z’n voorganger. Hij is ruimer, comfortabeler, beter afgewerkt en - vooral - ging er op vlak van technologie fors op vooruit.

Hoe is de Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid om mee te rijden?

Als stekkerhybride is de Captur in de eerste plaats erg aangenaam om rijden. Tenminste, wanneer je niet het onderste uit de kan wil. Hij lijdt immers aan het overgewicht dat z’n technologie met zich meebrengt en dat laat zich voelen wanneer je vaart wil maken.

Die technologie van de toekomst (Europa laat automerken geen keuze), heeft helaas ook een prijs. Dat zie je op de afrekening. Renault probeert net als de meeste rechtstreekse concurrenten te zalven door meteen een rijkelijk uitgeruste variant te serveren, maar in aanschaf blijft zo’n stekkerhybride ronduit duur. Of dat er achteraf weer uitkomt, is nog maar de vraag.

Geef commentaar
comments by Disqus