smart forfour 1.3 pulse Interieur

smart forfour 1.3 pulse
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Aan de binnenzijde wordt de smart-stijl uiteraard ook doorgetrokken. Dat gebeurd met een gewelfde boordplank , ronde verluchtingsroosters en een opvallende materiaalkeuze. De meeste onderdelen zijn immers uitgevoerd in trendy ogend en prettig aanvoelend plastic, waarvan de combinatie verfrissend jong en smaakvol overkwam. Smart biedt voor het interieur de keuze uit opvallende stofjes zoals bij onze testwagen, maar ook minder schreeuwerige kleurencombinaties staan in het aanbod. Door het bevallig aanvoelende stuurwiel heb je zicht op twee ronde klokken voor de aanduiding van de snelheid en het toerental. Op de bedieningshendels aan het stuurwiel na zitten de meeste functies ordelijk en logisch gegroepeerd rond de middenconsole. Het stuurwiel laat zich enkel in de hoogte verstellen en dat vinden we gezien de niet echt malse basisprijs een minpunt. Het zitmeubilair is, net als bij de fortwo en de roadsters overigens, schitterend, maar het stuurtje hadden we graag enkele centimeters dichter gehad.

Behalve voldoende ruimte vooraan, blijkt er ook achteraan opvallend veel ruimte te zijn. Dat is voornamelijk te wijten aan de over 15cm verschuifbare achterbank. Die laat toe de ruimte toe te wijzen aan de passagiers, dan wel de bagage. Heb je het meer op koffervolume begrepen dan wordt de achteraan wel heel erg krap. De achterbank, zelf verre van oncomfortabel, is standaard geschikt voor twee inzittenden, maar dat had u al uit de naam van het model begrepen. Optioneel kan ook een bank met drie zitplaatsen geleverd worden. Dan is de ‘voorvier’ eigenlijk een ‘voorvijf’. Of misschien toch eerder een ‘voorvier’nhalf’ want door de beperkte breedte is het laten plaatsnemen van drie volwassenen utopie. Drie kinderen kan natuurlijk wel. Optioneel kan de forfour ook omgetoverd worden tot een echte lounge, zoals op de Tridion 4 Show Car (voorgesteld in september 2001 op het Autosalon van Frankfurt) te zien was. Leuk dat smart die opstelling in productie nam.

De achterbank is niet alleen verschuifbaar, maar ook in twee ongelijke delen neerklapbaar. Daardoor loopt het koffervolume van 268l op naar 620 of zelfs 910l.

Geef commentaar
comments by Disqus