Om een hoog veiligheidsniveau te garanderen is een stevige structuur van doorslaggevend belang, zeker bij een wagen als dit, afgezien van de positieve effecten die een rigide koets heeft op rijeigenschappen. De vooruitgang ten opzichte van de Z3 is aanzienlijk; in plaats van een enigszins verouderde torsiestijfheid van 5.600Nm/graad haalt de Z4 14.500Nm/graad. Dat plaats BMW waar het zou moeten zijn, aan de top van het segment. De veiligheid bij een koprol wordt gegarandeerd door de verstevigde A-stijl en de twee permanente -als stijlelement uitgewerkte- rolbeugels. De andere veiligheidsvoorzieningen omvatten driepuntsgordels met gordelspanners, twee fontale en twee laterale airbags (in de VS monteert BMW ook nog twee knie-airbags), ABS met remkrachtverdeler, DTC tractiecontrole en DSC stabiliteitscontrole. Runflat-banden zorgen ervoor dat de bestuurder bij een lek nog steeds kan doorrijden tot aan de volgende garage terwijl alle andere actieve veiligheidssystemen gewoon actief blijven. Allemaal standaard.