Peugeot 206 1.4 HDI XT Inleiding

Door: REDACTIE 15-10-2007

De Peugeot 206 werd in de zomer van 1998 gelanceerd als opvolger voor de 205, die zelf na een eigenlijk al veel te lange carrière nog steeds niet slecht verkocht. Het aanbod omvat benzinemotoren met een inhoud van 1.1l (60pk), 1.4l (75pk), 1.6l (110pk) en 2.0l (de GTi, met 137pk). Bij de diesels kan je sinds de herfst van 1999 opteren voor een 2.0HDI van 90pk. Toen werd die geflankeerd door een atmosferische 1.9D die ondanks zijn relatief grote cilinderinhoud -door het ontbreken van directe inspuiting en een turbo- slechts 70pk en 125Nm sterk was. Die motor is nu vervangen door de nieuwe, moderne 1.4HDI.

Het testmodel is een driedeurs in XT-uitvoering. Daarmee is hij beter uitgerust dan een XN of XR, maar moet hij onderdoen voor de XS, Gti en de speciale reeksen, Roland Garros, Quiksilver en Enfant Terrible. Standaard is de XT voorzien van stuurbekrachtiging, elektrisch bediende zijruiten (vooraan) en Őspiegels, centrale vergrendeling met afstandsbediening en radio-cd met bediening aan het stuur. Peugeot vraagt er in die configuratie 13.100 € voor. De testwagen was voorzien van een elektrisch bedienbaar schuifdak (620 €) en metaalkleur (270 €). Daardoor komt de totaalprijs op 13.990 €.

Geef commentaar
comments by Disqus