Daewoo Matiz I SE & Matiz II Style Inleiding

Daewoo Matiz I SE & Matiz II Style
Bekijk 5 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007

Op ruim twee jaar tijd heeft de kleine Daewoo Matiz heel wat vrouwen en alleenstaande mannen weten te verleiden, maar ook als tweede wagen doet de Matiz het niet slecht. Hij richt zich tot het groeiende A-segment, dat van 7.735 ingeschreven wagens in 1996 groeide tot 22.332 wagen vorig jaar. In dit segment zwaait de Renault Twingo nog steeds met de scepter. De Matiz komt op een flinke vierde plaats, na de Ford Ka en de VW Lupo.

Nu reeds gaf de Koreaanse autoconstructeur de Matiz een kleine facelift. Wij bekijken samen met u wat de verschilpunten zijn met de oude Matiz in deze eerste Oud-Nieuw-test. Bij de eerste generatie Matiz’jes had je de keuze uit een S en SE-uitvoering en dit in combinatie met een kleine 800cc driecilinder. Onze testwagen in SE-uitvoering had een basisprijs van 329.990 BEF of 8.180 EURO en kreeg standaard stuurbekrachting, van binnenuit regelbare spiegels, een asymmetrisch neerklapbare achterbank, elektrische ruiten vooraan en een bestuurdersairbag. Behalve die airbag is dat ook de voornaamste meeruitrusting ten opzichte van het oude basismodel, S. Voorts was onze Matiz I voorzien van optionele velgen, een dakspoiler en een verchroomde uitlaat. De nieuwe Matiz maakt komaf met de oude benamingen en voert Pure, Spirit, Style en Class in, waardoor je je Matiz II meteen meer kan personaliseren. De huidige basisversie, de Pure, wordt standaard uitgedost met kindersloten, radio vooruitrusting, hoogteregeling van de koplampen, een immobilisor, een neerklapbare achterbank, een bestuurdersairbag en getinte ruiten. Daewoo vraagt er 299.990 BEF of 7.437 EURO voor, wat 10.000 BEF meer is dan de vorige basisversie. Onze Style kreeg bovenop de uitrusting van de Pure: stuurbekrachtiging, gelakte bumpers, centrale vergrendeling, elektrische ruiten vooraan, een klokje, een assymetrisch neerklapbare achterbank en extra bergvakken. Hij wisselt voor een budgetvriendelijke 349.990 BEF of 8.676 EURO van eigenaar. De duurste Class kost 30.000 BEF of 744 EURO meer en krijgt een extra airbag, een elektrische rechterspiegel, afstandsbediening voor deuren, mistlichten, in koetswerkkleur gelakte bumpers en spiegels, een middenconsole met metaal-look en een achterspoiler.

Geef commentaar
comments by Disqus