Kijk al eens binnen in de nieuwe Skoda Scala

Vergroot foto
Door: BV 08-11-2018

Scala. Zo heet de opvolger van de Skoda Rapid. Of die er ook nog komt als sedan en als de Sportback - eigenlijk een mengvorm tussen een vijfdeurs en een conventionele break - is nog onduidelijk. In elk geval komt de Scala er eerst als conventionele hatchback. Op het Autosalon van Parijs probeerde een smakelijk ogende concept de show te stelen en inmiddels plaagt de Tsjechische VW-dochter al voor het productiemodel. Het profiel en de badge kregen we eerder al te zien.

Eerste blik op het interieur

Nu is het tijd voor een eerste schets van het interieur. Dat moet in de eerste plaats ruim zijn. En natuurlijk belooft het merk materialen van hoge kwaliteit die prettig aanvoelen. Nog nooit hebben we een autoconstructeurs iets anders weten beweren. Je mag je onder meer verwachten aan microvezelbekleding.

De traditioneel vage en etherische omschrijvingen van de sfeer in het interieur, worden vergezeld van enkele concrete cijfers. Zo weet Skoda nu al te vertellen dat de koffer precies 467 liter groot zal zijn. Eén van de beste maten in dit zeer competitieve segment. Het merk zal zich dus niet louter op de stijl mikken om een ambitieus verkoopsvolume te realiseren. Het verstand wordt ook aangesproken, zoals dat traditioneel het geval is bij Skoda.

Digitale tellers

Uit de schuif met elektronische componenten bij VW, trekt Skoda ook een centraal infotainment-display met een diameter van 9,2”. Het merk kiest binnen de groep voor een wat aparte stijl, door het vrij te laten staan terwijl de andere merken het vlak in het dashboard integreren. Optioneel kan je er nog een scherm aan toevoegen. Dat zit dan voor de neus van de bestuurder, aapt analoge tellers na en meet tussen tegenover elkaar liggende hoeken 10,25”.

Eerste te zien in…

Skoda onthult de Scala op 6 december in het Israelische Tel Aviv. Dat geeft de VW-Group de kans om er met z’n investeringen in transporttechnologie te pronken. Het bedrijf pompte er immers al miljoenen in verschillende experimentele formules van autodelen.

Geef commentaar
comments by Disqus