De hoekige Bollinger (op z’n Amerikaans uitgesproken, niet op z’n Frans zoals de Champagne) kreeg al meteen bij z’n voorstelling in 2017 een hoop bijval. Een elektrische terreinwagen met compromisloze looks. Daar zit altijd een schare liefhebbers op te wachten.
Ideaal voor terreingebruik
Bovendien biedt een elektrische aandrijflijn bij het terreinrijden aanzienlijke voordelen. De zware accu’s zorgen voor een laag zwaartepunt en er is meteen een hoop koppel beschikbaar. Een 120kWh accu brengt je zo’n 320km ver (ruim genoeg voor een dag modderploeteren of rotsklimmen) en met 614pk en 905Nm zit je nooit om prestaties verlegen.
Productie herhaaldelijk uitgesteld
Bollinger stelde inmiddels twee versies van de terreinwagen voor. Maar serieproductie blijkt nog steeds een flinke drempel. Optimistisch als dergelijke startups vaak zijn, was in 2017 te horen dat de eerste modellen in februari 2018 van de band zouden lopen. Inmiddels wordt gemikt op ‘volgend jaar’. In 2020 dus.
Accessoires
Intussen zit de stijlafdeling van het bedrijf niet stil. Het oorspronkelijke concept werd verder verfijnd. Die scherpe hoeken bleken immers aerodynamisch nefast te zijn. En nu wordt het publiek warm gehouden met de eerste modificaties waaraan wordt gewerkt. Deuren die alleen nog uit een frame bestaan, een dakgallerij met verlichting, dakdragers met een ladder, een reservewieldrager, andere velgen en banden en ingebouwde winches.