Nissan Juke-R Circuittest Interieur

Nissan Juke-R Circuittest
Bekijk 26 foto's
Door: AUTO55 06-08-2012

Je zit diep gesnoerd in een vijfpuntsharnas van een OMP-racekuip, in regel met FIA-veiligheidsnormen. Het gas- en rempedaal staan dicht bij elkaar. Een reglementaire rolkooi is ook aanwezig, mede om de nodige rigiditeit te bekomen, maar rekening houdend met de verhoogde potentie van toekomstige krachtpatsers (met 545pk in plaats van 485pk) ziet deze zich binnenkort vervangen door een ander en beter exemplaar. Wie zich alsnog dagdromend aan een comfortabel uitje verwacht, komt bedrogen uit. Dit is het interieur van een racewagen. Met elektrisch bedienbare ruiten weliswaar.

Kruisbestuiving is hier pas echt goed merkbaar, met een Juke-boordplank gedomineerd door typische elementen uit de GT-R. De middenconsole, geïnspireerd op de brandstoftank van een motorfiets, bleef behouden. De bekerhouders ook. Maar het stuurwiel, de wijzerplaten, meters en het personaliseerbare 7 inch LCD-scherm werden vlotjes overgeheveld. Om plaats te bieden aan al dat geweld uit de donorauto, is de stuurkolom hoger geplaatst, moesten de stoelen zo'n 10cm achteruit en gingen zaken als airconditioning verloren. Details.

We nemen noodgedwongen plaats in de rechtsgestuurde Juke-R, want de logische variant rijdt momenteel toertjes in Moskou. Voor de liefhebbers: nummer drie zit halverwege de opbouw en aan een vierde is men net begonnen. Een oefening die telkens 5 weken in beslag neemt, maar dat terzijde.

Geef commentaar
comments by Disqus