Bentley Continental GTC V8 Inleiding

Bentley Continental GTC V8
Bekijk 22 foto's
Door: BV 01-07-2013

Sinds de lancering van de Continental, in 2003, produceerde Bentley meer dan 50.000 exemplaren van het model. In de prijsklasse waarin wordt geopereerd, staat dat cijfer voor een regelrechte hit. Zo zeer zelfs dat de generatiewissel voor velen onmerkbaar bleef, verhult door een koets die nauwelijks afweek van die van z'n voorganger. Onderhuids veranderde met ingang van 2012 wel behoorlijk wat. De ronduit gigantische W12 benzinemotor kreeg voor het eerst interne concurrentie. Een 4-liter V8 die de Continental zuiniger en toegankelijker moet maken, maar die in één klap ook pretendeert een ander publiek aan te spreken. De V8 moet de twaalfcilinder laten voorgaan op vlak van sofisticatie en prestaties, maar hoort met z'n snediger weggedrag en roffelende soundtrack meer op de zinnen van de sportievere bestuurder te spelen. In theorie tenminste.

Van de gesloten V8 serveerden we u eerder al een impressie en ditmaal lenen de climatologische omstandigheden zich eindelijk voor een test van de dakloze variant. Die staat vanaf € 187.508 in de catalogus, al zal het u wellicht niet verbazen dat de rijkelijke aankleding van het testvoertuig (Mulliner uitvoering, radargestuurde snelheidsregelaar, specifieke koetswerkkleur, massagezetels, nekverwarming...) de prijs opdrijven. Het eindproduct tikt hier af op € 226.445.

Geef commentaar
comments by Disqus