Bentley Continental GTC V8 Interieur

Bentley Continental GTC V8
Bekijk 22 foto's
Door: BV 01-07-2013

Net als aan de buitenzijde onderscheidt de binnenkant zich door een specifieke aankleding, al zijn er net zo veel personaliseringsmogelijkheden beschikbaar als in de rest van het gamma. En omdat Bentley deel uitmaakt van de VW-Groep moet je wat je wint aan materiaalkeuze (de fijnste leders en exquise houtsoorten) niet langer prijsgeven op vlak van elektronica. De Continental heeft de allerlaatste infotainment aan boord. Niet dat dat ‘an sich' een foutloze werking garandeert. De installatie vocht steevast een robbertje uit met onze iPod.

Beschouw de Continental GT als een vierzitter, maar ga er niet van uit dat mensen van een dubbele lopende meter achteraan voldoende ruimte hebben om er een wals te dansen. Je wordt er nog steeds in een stuikhouding gedwongen om een tikkeltje minder plaats in te nemen. Vooraan is het een heel ander paar mouwen, al is de afwerkingskwaliteit overal van hetzelfde absurd hoge niveau. Alsof de standaardzetels je bips nog onvoldoende verwennen, kan je voor massagefuncties en diens meer nog steeds door de optielijst wandelen. Wij zouden dan eerder opteren voor de functie die hete lucht in je nek blaast, omdat het je in staat stelt het stoffen dak wat vaker onder de afdekplaat te verstoppen (uiteraard elektrisch en het kan al rijdend tot een snelheid van 50km/u). Met het tochtscherm op z'n plaats, hou je het in de Continental GTC probleemloos uit tot behoorlijk illegale snelheden. Zonder dat hulpmiddel is het evenwel niet de meest tochtvrije der convertibles.

Via het grote informatiedisplay op de middenconsole kan je kiezen hoe de Bentley zich gedraagt. Comfortabel en soepel, of sportief en stug. Dat laatste gaat de GT (coupé) overigens beter af dan deze dakloze telg. De quasi onvermijdelijke trilling loopt dan wat vaker door het koetswerk.

Geef commentaar
comments by Disqus