BMW 435i Cabrio Automaat Inleiding

Bekijk 30 foto's
Door: AUTO55 12-10-2014

Cabrio's met een stalen vouwdak: de tijd dat constructeurs daar en masse mee uitpakten is nu toch wel achter de rug. De voordelen ervan wegen immers niet echt op tegen de nadelen. En toch houdt de opvolger van de BMW 3 Cabrio, die tegenwoordig Vier heet, vast aan het concept. Willen de Beiers gewoon de best geïsoleerde zonneklopper uit het segment in huis hebben? Daar lijkt het op.

Dikke benzine

We houden de open versie van een 435i onder het vergrootglas. Dat model heeft géén 3.5-liter aan boord, zoals wel vaker gedacht wordt, wel een 306pk opwekkende 3-liter voorzien van een twinscroll-turbo. Niet de meest budgetvriendelijke - of ecologische - keuze horen we sommigen al mopperen, maar een auto als deze, die geacht wordt heel wat rijplezier te leveren, hebben we in ons hart nog steeds het liefst met een dikke benzinemotor tussen de voorwielen.

Hou wel rekening met een fikse aankoopsom. En dan bedoelen we niet enkel de basisprijs van € 57.950 (voor een handgeschakelde 435i Cabrio), maar ook de vele extra's die het totale kostenplaatje beduidend verhogen. Onze testros, uitgerust met onder meer een M-sportpakket, premium-navigatie, M Sport remmen, nekverwarming, een (zeer heldere) Head-Up Display, Harman/Kardon Surround Sound en een sportautomatische achttrapsautomaat kost bijna € 82.000 (om je een idee te geven). Wat we ervan vinden verneem je zo meteen.

Of het ook goedkoper kan? Jazeker. De minst prijzige 4-reeks Cabrio wordt evenzeer door benzine gevoed, draagt een 184pk sterke 2-liter turbo in zich en kost minstens € 43.350. Vierwielaandrijving kan voor de 428i, 435i en 435d, al is onze lener daar voor alle duidelijkheid niet van voorzien.

Geef commentaar
comments by Disqus