Alfa Romeo Stelvio 2.2 Turbo Diesel 190pk Q4 Interieur

Bekijk 12 foto's
Door: BV 24-11-2019

Zwaait de deur open, heb je meteen in de gaten dat je in een Alfa Romeo terecht komt. Er hangt een specifiek sfeertje dat net zo onmiskenbaar is als dat er een vinger op te leggen valt. Alfa-adepten vinden dat belangrijker dan de fijnste assemblagenaden of de best aanvoelende knopjes. Maar het merk zelf wil graag meer klanten losweken bij ander merken. Het onderzocht daarom wat kritiekpunten waren die het vaakst terugkwamen en probeert die hier weg te werken.

Onderhuids: een nieuwe elektronische architectuur

De technologie schuift een bank vooruit. Zo zit bovenaan een herwerkte middenconsole nu een groter, 8” informatiedisplay met een flink herwerkte sturing voor het infotainment. Voor je zit ook een scherm dat in omvang toenam, maar het wordt nog altijd geflankeerd door twee diep in kokers liggende conventionele tellerplaten. Een digitaal instrumentarium is (voorlopig) te steriel voor deze Italiaan. Gaan we voort, dan merken we een stuur waarop de start/stop-knop en een draaiknop (afhankelijk van de versie) gemonteerd zijn waarop je rijmodi kan kiezen. Alfa hamert er ook op dat de draaiknoppen op de middentunnel nieuw zijn en nu een pak beter aanvoelen dan voorheen. Niet dat je er nu voor je plezier aan gaat draaien, maar verbetering moet je toejuichen. Dat er onder de selectiehendel van de automaat een Italiaans vlagje opduikt, stemt ons in elk geval al een stuk milder. Het schept verwachtingen voor straks, onderweg.

Meer opbergruimte in de Alfa Romeo Stelvio

Wat er ook bijkwam is cruciale bergruimte. Voor de versnellingshendel en bij de armsteun kan je nu ook je telefoon zonder kabel laten opladen en er zijn bekerhouders. Het vergde duidelijk wat paswerk, maar het belangrijkste is dat het erin zit. Leg al die details op een hoopje bij elkaar en je ziet niet alleen flink wat vooruitgang. Het resultaat is wat telt en dat is een SUV die handig is, bovenop het riante plaatsaanbod (en 525l koffervolume) en het degelijke comfort dat hij voorheen al bood.

Geef commentaar
comments by Disqus