Bentley Continental GTC 4.0 V8 Exterieur

Bekijk 18 foto's
Door: BV 26-10-2020

De vorige Continental GT ging een hele tijd mee. Veertien jaar, of precies het dubbele van een normale productcyclus. En hij geraakte daarmee weg zonder echt verouderd over te komen. Dat heeft wat te maken met de klassieke proporties van zo’n model. Met kloeke wielkasten, een lange motorkap en een koffer die de lijn verder strekt. Bij de jongste generatie is alles anders, maar al die zaken bleven hetzelfde. Bentley presteert het ook om werkelijk elke vierkante centimeter design te wijzigen en toch meteen herkenbaar te zijn. Dek het merklogo af en het blijft gewoon een Bentley. Hoeveel auto’s zijn er tegenwoordig nog die dat kunnen claimen… Ja, ja, dan hebben we het over betaalbare auto’s, da’s waar…

Groot kan ook klein zijn

Met een lengte van 4,85m en een breedte van 1,96m is de Continental GT Convertible op papier best veel auto. Maar, zoals we straks bij de interieurrubriek nog even zullen aanstippen, vergis je niet: het is géén ruime auto. Eén en ander heeft te maken met de vrijheden die ze zich in Crewe permitteren op vlak van design. Aan die wulpse lijnen, de grote wielbogen, de bolle wielkasten… gaat best veel plaats verloren. Een voorbeeld: de koffer is amper 235l groot. En daar waar een beetje cabrio in een kleiner segment een klep heeft die ervoor zorgt dat je met het dak dicht de vrijgekomen ruimte kan benutten, zit er bij Bentley gewoon een vast stalen paneel. Wordt er hier van uitgegaan dat je je bagage apart stuurt?

Geef commentaar
comments by Disqus