Bentley Continental GTC 4.0 V8 Inleiding

Bekijk 18 foto's
Door: BV 26-10-2020

Het leek er even op dat de Bentley Continental het eeuwige leven had. Voorgesteld in 2002 en in 2017 was hij er nog altijd bij. Maar dan kwam er toch een opvolger. De Coupé beet de spits af de obligate cabrio volgde, met in de neus nog steeds een W12-benzinemotor. Ideaal voor wie het meeste van iets wil. Bij de vorige generatie was al gebleken dat een achtcilinder - downsizing volgens Bentley - op sommige vlakken ook ‘meer’ kan zijn.

Heeft de Bentley Continental GTC wel concurrenten?

Daar waar een Bentley zelden ‘minder’ is, is op vlak van prijs. Eigenlijk is hij dat aan z’n status ook verplicht. Technisch gezien is hij niet verschillend van een Porsche Panamera, maar een beetje Continental kost de helft tot 100% meer. Hij is immers exclusiever. Het Britse merk nestelde zich ook in een niche apart. Zelfs een Mercedes S-Klasse Coupé of Cabriolet (die geen opvolger krijgen) spreken onmiskenbaar een ander publiek aan. Een Rolls-Royce is dan weer een pak duurder. Bentley heeft hier een marktsegment helemaal voor zich…

De zevende auto

Voor een typische Bentley-klant, die in ons land naar verluidt gemiddeld al zes andere auto’s in z’n garage heeft, zal de prijs niet het meest doorslaggevende argument zijn. Toch vermelden we even dat een Continental GT Convertible er is vanaf iets meer dan 230.000 euro, maar dat ze zich bij het merk wellicht een ongeluk schrikken als je er niet nog enkele tienduizendjes aan extra’s bovenop legt. Niet omdat hij anders niet goed uitgerust is (dat is hij wel), maar omdat het personaliseren de helft van de kooppret is natuurlijk. Het testexemplaar schuift op die manier al de 280.000 euro voorbij…

Geef commentaar
comments by Disqus