Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid Inleiding

Bekijk 20 foto's
Door: BV 07-11-2020

De leden van het Europese parlement hebben de uitstootdoelstellingen voor de komende tien jaar vastgelegd. Zij stemden voor een verdere verlaging van 37,5% ten aanzien van de CO2-drempel die in 2021 geldt. Dat betekent dat een nieuwe auto in 2030 nog 59g/km mag uitstoten. Zet dat in brandstofverbruik en je komt op een liter of twee per 100km. Het gaat omlaag in trapjes. Dit jaar mag een nieuwe auto nog 95g/km uitstoten, in 2025 is dat nog 81g/km. Fabrikanten moeten daarom hun aanbod zo veel mogelijk elektrificeren. Naast zuiver elektrische modellen - Zoe, Twingo Z.E., Kangoo Z.E. - verrijkt Renault zijn aanbod met de E-Tech Hybrid en Plug-In Hybrid reeksen. Deze omvatten een Clio Hybride (niet oplaadbaar) en een Captur en Megane Grandtour als stekkerhybride.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid: de prijs

De Clio combineert een 91pk sterke zestienhonder op benzine met een 49pk sterke elektromotor. Samen leveren ze maximaal 140pk. In de Megane Grandtour (dat is de break) en de Captur wordt diezelfde benzine gekoppeld aan een 67pk sterke elektromotor en een starter/alternator die meer energie kan recupereren. Hier bereikt het gecombineerde vermogen 160pk en 345Nm. Bij de stekkerhybrides heeft de Captur de beste kaarten voor commercieel succes, dus dat is waar we dieper op ingaan.

Een Captur met stekker is er vanaf 32.575 euro. Hij is er meteen in een rijkelijk uitgerust afwerkingsniveau. Een vaak geziene strategie die je de bittere pil van z’n hoge aanschafprijs moet helpen slikken. Je kan wel nog 3.000 euro opleggen en dan krijg je de versie Initiale Paris. Om te vergelijken: de basisversie van de Captur staat al voor 18.325 euro in de catalogus.

Geef commentaar
comments by Disqus