BMW 335i Cabrio Interieur

BMW 335i Cabrio
Bekijk 21 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
De onberispelijke bestuurderspost is rechtstreeks afkomstig uit de 3-Reeks. Op BMW's typische, op de bestuurder gerichte en functionele design valt weinig op te merken. Integendeel; de zithouding is zonder meer voortreffelijk en de zichtbaarheid rondom is een opsteker. Zelfs met een gesloten dak. Het bedrijf wist immers een achterruit in te werken die nauwelijks moet onderdoen voor die van de Coupé. De bedieningselementen zijn intuïtief en ook op de afleesbaarheid valt niets aan te merken. Deze Cabrio heeft net als het gros van de BMW-producten ook recht op de fel bekritiseerde Idrive. Dat systeem groepeert alle geavanceerde functies op een scherm in de middenconsole en laat zich via een multifunctionele centrale draaiknop bedienen. Het systeem viel veel kritiek te beurt, maar ondertussen heeft iedereen zich met deze aangepaste variant verzoend. Wij zijn nog steeds van mening dat het origineel, dat de tongen losmaakte, beter was.

De instap tot de achterbank wordt verzekerd door een conventioneel klapmechanisme met geheugenfunctie. Het wordt ondersteund door een extra schakelaar die de voorzetel op commando snel (en elektrisch) voorwaarts beweegt. Daardoor is de toegankelijk tot de twee zitplaatsen achteraan goed. De zithouding is er ook een opsteker. De positie van de rugleuning is vergelijkbaar met die van veel berlines en dankzij uitsnijdingen in de rugleuning van de voorzetels moet je haast een dubbele meter tellen om last te krijgen met je benen.

De 3-Reeks is onberispelijk afgewerkt, zoals dat verwacht mag worden in het segment. Hij is ook best functioneel. BMW voorziet ook achteraan opbergvakjes en bekerhouders bijvoorbeeld. De achterbank is neerklapbaar, waardoor je de ruimte kan gebruiken voor het laden van grote zaken, zonder dat je je meteen zorgen over het leder hoeft te maken. Doorladen uit de koffer kan enkel via een luik. Dat is groot genoeg voor ski's of golfclubs en het is in de optielijst te vinden.

Met het (opplooibare) windnet is het aangenaam toeven in de dakloze 3. Laat je dat echter achterwege, dan valt je behoorlijk wat toch te beurt. Vooral achteraan is dat snel onaangenaam. Er zijn concurrenten die beter scoren. En we denken dan vooral aan Mercedes' CLK.

Geef commentaar
comments by Disqus