Is Parking C op het Autosalon een schandaal?

Vergroot foto
Door: BV 26-01-2019

In de Brusselse Heizelpaleizen vindt op dit ogenblik de 97ste editie van het Autosalon plaats. Dat opende de deuren op 19 januari en zal zondagavond 27 januari de deuren weer sluiten. Vakorganisatie Febiac is pas tevreden als het meer dan 400.000 kijk- en kooplustigen over de vloer kreeg. Die laten zich niet afschrikken door een prijskaartje van € 15 per persoon (volwassenen, via internet - aan de kassa is het meer). Dan kan je overigens nog niet meteen binnen in de hal waar de Dream Cars staan opgesteld. Daarvoor betaal je meer.

Parking C

Het gros van de bezoekers komt met de auto en parkeert zich op parking C aan de Heizel. Op drukke dagen staan de files daarvoor tot op de Brusselse Ring. Vertragingen van 20 minuten tot een uur op piekmomenten zijn geen uitzondering. Goedkoop is parkeren er overigens niet. Tienduizenden mensen zullen er € 10 ophoesten voor het parkeerprivilege.

Wie in ruil voor z’n euro’s verwacht dat z’n auto op een netjes gemarkeerde en geasfalteerde plaats kan staan, heeft de parking wellicht nog nooit gezien. Je parkeert er je auto op een gedeeltelijke verharding. Een ondergrond waartoe ook kiezels horen. Geen netjes gegoten beton of asfalt. Dat is hooguit voorzien voor de verbindingsweg tussen de parkeerplaatsen. Verzorgd kan je het parkeerplein ook niet noemen. Plassen, putten en bulten zijn talrijk. Boordstenen en betonblokken zijn een gevaar voor je auto. Wie achteloos manoeuvreert riskeert er zonder meer schade aan z’n auto, ook al zou je verwachten dat een parkeerplaats dat net vrijwaart. Dat mag ook blijken uit de talrijke reacties die Auto55.be op z'n facebook-pagina kon sprokkelen. Uitkijken is dus de boodschap.

Geef commentaar
comments by Disqus