Wiesmann GT Roadster MF4 Conclusie

Wiesmann GT Roadster MF4
Bekijk 23 foto's
Door: BV 07-08-2010

Als je op zoek bent naar exclusief speelgoed, dan zijn er de voor hand liggende opties. Je kan probleemloos bij Mercedes, Porsche, Ferrari, Aston Martin etc. terecht. Maar er zijn ook alternatieven, veelal kleine merken met artisanale productiemethoden en veel kleinere aantallen. Het Duitse Wiesmann bijvoorbeeld. Deze Roadster MF4 wisselt van eigenaar vanaf € 133.500 en terwijl je een gelijkaardig geprijsde Porsche 911 haast op elke straathoek tegenkomt, is dit een echte rariteit.

De vormen van de Duitse tweezitter zijn meer dan behoorlijk retro. Gelukkig is de afwerking helemaal bij de tijd. Alleen de stoffen dakconstructie valt omwille van z'n kunststof achterruit wat uit de toon. Bovendien speelt Wiesmann met plezier in op al je wensen als het op aankleding of afwerking aankomt. Aan de binnenzijde is de afwerking eveneens piekfijn. De kuipjes zitten als een tweede huid om je lijf. Helaas is opbergruimte beperkt tot een minimum en -vooral- is de ergonomie bedenkelijk. De knopjes en schakelaars zijn degelijk, maar onduidelijk. Het instrumentarium zit rechts van de bestuurder die zich door de opstelling van de pedalen naar links moet draaien.

Uit de bij BMW betrokken V8 puren de Duitser 367pk en 490Nm koppel. De sprint kan in 4,6 tellen en je haalt 291km/u. Toch is vooral belangrijk dat deze Roadster ook voldoende gemanierd is om normaal en ontspannen mee te kunnen rijden. En als het hard gaat, boezemt het model vertrouwen in. De reacties zijn voorspelbaar, worden bijzonder goed gecommuniceerd en zijn met wat fingerspitsengefühl te corrigeren. Heerlijk. We zijn de creatieve ergonomie in het interieur alweer vergeten... Bekijk onze knappe fotospecial.

Geef commentaar
comments by Disqus