Bentley Continental GT Supersports Conclusie

Bentley  Continental GT Supersports
Bekijk 13 foto's
Door: BV 19-08-2010

We moeten haast maken met onze test van de Bentley Continental GT Supersports. Op het Autosalon van Parijs staat immers een gefacelifte versie te blinken. Dit is de atleet uit het Continental-gamma. Het model combineert gewichtsbesparing van ruim 100kg met een maximum van 630pk. Aan de gesloten Supersports hangt een prijskaartje van € 236.555. Dat is al flink meer dan de € 185.614 die de instapper kost.

De Supersports staat op specifieke 20-duimers, is een halve centimeter breder, kan je herkennen aan de luchtdoorstroomopeningen op de motorkap en heeft een specifieke voor- en achterbumper. Aan de binnenzijde zijn -om gewicht te besparen- de achterste zitplaatsen vervangen door een combinatie van alcantara en koolstofvezel. Dat laatste vinden we ook terug op de middenconsole en de rugleuning van de perfect zittende kuipjes. Ondanks de doordachte ergonomie en perfecte afleesbaarheid begint de leeftijd van het model door te schijnen. Wedden dat de nakende facelift al die rimpels weer glad trekt? Op de veiligheidsuitrusting wordt niet bespaard; die is identiek aan de andere Continentals.

De 5.998cc dikke W12 een upgrade die hem tot 630pk en 800Nm sterk maakt. Het extra vermogen, een vermageringskuur van 110kg, specifieke ophangingsafstelling en herziene stuurbekrachtiging geven elkaar de hand. Je kan in amper 3,9 seconden naar 100km/u sprinten en de topsnelheid bedraagt 329km/u. Omdat hij nog steeds 2,4 ton op de weegschaal zet, moet je lichtgewicht sportauto's in de bochten voor laten. De Continental neigt zelfs naar onderstuur. Het stuur is direct zonder nerveus te zijn en hoewel het stuur veel feedback geeft is het niet zwaar.

Geef commentaar
comments by Disqus