Opel Astra Sports Tourer 2.0CDTI Veiligheid

Opel Astra Sports Tourer 2.0CDTI
Bekijk 28 foto's
Door: BV 14-11-2010

Net als de vijfdeurs, profiteert de break van een stijvere koetswerkstructuur. In torsie levert die liefst 43% meer weerstand dan de vorige editie. Een geruststelling, vooral als je de driepuntsgordels (vooraan met spanners en spankrachtbegrenzers) hebt vastgegespt. Om de impact te verzachten zijn frontale en laterale airbags vooraan standaard. Gordijnairbags zijn er echter pas vanaf het tweede uitrustingsniveau. Hetzelfde geldt voor zetels met actieve hoofdsteunen.

ISOFIX bevestigingspunten zijn dan weer wel standaard, net als een uitgebreide rekeneenheid die ABS, remkrachtverdeler, noodremhulp en stabiliteitscontrole omvat. Helaas staat een derde hoofdsteun voor de achterbank in de optielijst (voor de belachelijke prijs van € 35). Dat is te idioot om los te lopen en het kost de Opel dan ook punten.

Wie de uitrustingslijst van de topversies en de optielijst consulteert, ontdekt nog een hoop extra veiligheidsverhogende snufjes. Die springen over uit de Insignia. We denken onder meer aan de automatische grootlicht-functie, adaptieve Xenonverlichting met niet minder dan 9 verschillende instellingen, een camera die snelheidsbeperkingen kan lezen, een waarschuwingssysteem voor wanneer je per ongeluk van je rijstrook afwijkt en zo gaat dat nog wel even door...

Geef commentaar
comments by Disqus