Peugeot 308CC 2.0HDi Inleiding

Peugeot 308CC 2.0HDi
Bekijk 20 foto's
Door: BV 05-08-2011

In april 2011 vond Peugeot de tijd rijp om haar opgefriste 308-reeks aan de wereld te tonen. Naast de 5-deurs en SW, had dus ook de CC een afspraak bij de schoonheidsspecialisten van het Franse merk, om mits wat esthetisch knip- en plakwerk beter aan te sluiten bij de rest van het gamma. Met rond de 900.000 verkochte CC wagens sinds de introductie van de 206CC in 2001, is de Coupé-Cabriolet verre van een randverschijnsel. De 308CC prijst zichzelf aan als een volwaardige 4-zits cabriolet die dankzij het ingenieuze, tweedelige stalen plooidak het hele jaar door bruikbaar is.

De 308CC pronkt op je oprit vanaf € 28.890. We hebben het dan over de basisversie (Sport), aangedreven door een 1.6 VTi benzinemotor (120pk). Dieselen kan je vanaf € 27.190 met de 1.6 e-HDi FAP (112pk) onder de kap. Auto55 testte de Peugeot 308CC in zijn hoogste uitvoeringsniveau, Féline. Dit niveau is verplichte kost voor wie een automaat en/of de 156pk sterke 1.6 THP benzinemotor (€32.320) wenst. Onze testwagen had de krachtige 2.0 Hdi FAP (163pk) in het vooronder, gekoppeld aan een manuele zesbak (€ 35.970). Metaalkleur, alarminstallatie, navigatie, elektrische stoelen en een volledig met leder bekleed dashboard duwen de prijs verder omhoog naar € 38.310. Zijn rechtstreekse concurrent vindt je eveneens bij onze zuiderburen, in de vorm van de Renault Mégane Coupé Cabriolet 2.0 dCI GT.

Geef commentaar
comments by Disqus